Как да разглеждаш виртуални модели
Как да заредим Cortona VRML
За да се зареди компютърния модел ще се наложи в компютъра ти да се инсталира една добавка към твоя браузер. Можеш да изтеглиш Cortona VRML от тук
Как да се разхождаме в обекта
С Cortona VRML можеш да се разхождаш и разглеждаш компютърните модели. Чрез бутоните в дясно можеш да определиш начините за движение при изследването на този нереален свят, а ако натиснеш бутонче на долната рамка, ще изпълниш конкретно движение и ще промени мястото си в него.
ПРЕДВАРИТЕЛНО ВЪВЕДЕНИ ПОГЛЕДИ. В модела са разположени няколко невидими камери. Чрез двете бутончета можеш да ги превключваш и да наблюдаваш модела през тях. Някой от тях са неподвижни, а други ще те преведат през модела.
-
Като натискаш тези бутончета ще включваш следващата камера или ще се връщаш на предишната.
Видове движение: Walk (РАЗХОДКА), Fly(ПОЛЕТ), и Study(ИЗСЛЕДВАНЕ)
Това са трите начина за движение в света на компютърния модел. Като избереш някой от тях ще можеш да определиш и допълнителен режим на придвижване чрез втори бутон по-долу. Комбинацията от двата бутона определят и възможостите ти за придвижване в модела и начина по който действат бутоните на мишката.
Избери някой от начините за движение и после изпълнявай следните стъпки:
- Паостави курсора някъде в прозореца при модела и натисни левия бутон на мишката.
- Движи мишката като наискаш постоянно левия бутон. Посоката на движение на мишката определя посоката на движение на камерата. Разстоянието на придвижване на мишката определя скоростта на движение в избраната посока.
- Пусни левия бутон и движението ще спре.
+
Използвай WALK(РАЗХОДКА)+PLAN(ПЛАН) за да ходиш по хоризонтална повърхност.
Движение напред - приближаваш се към обекта
Движение назад - отдалечаваш се от обекта
Завиваш надясно
Завиваш налява
Бележка: В този режим имаш още две възможности: При движение с мишката напред и назад ако същевременно си натиснал клавиша за ИНТЕРВАЛ ще завъртиш погледа си нагоре или надолу.
При движение на мишката наляво и надясно, ако същевременно държиш натиснат клавиша ALT ще се движиш странично наляво и надясно.
+
Използвай WALK(РАЗХОДКА)+PAN(ПРЕМЕСТВАНЕ) за да се движиш наляво и надясно в хоризонтална равнина.
Напред - приближаване
Назад - отдалечаване
Преместваш се на дясно
Преместваш се на ляво
+
Използвай WALK(РАЗХОДКА)+TURN(ЗАВЪРТАНЕ) за да завърташ камерата.
Напред - завъртане нагоре
Назад - завъртане надолу
Надясно - завъртане надясно
Наляво - завъртане наляво
+
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+PLAN(ПЛАН) за да се движиш по направление на остта на камерата.
Напред - движение по направлението на погледа
Назад - отдръпване назад по направлението на погледа
Надясно - завъртане надясно
Наляво - завъртане наляво
+
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+PAN (ПРЕМЕСТВАНЕ) за да се движиш нагоре, надолу, наляво и надясно по вертикална равнина.
Напред - преместване нагоре
Назад - преместване надолу
Надясно - преместване надясно
Наляво - преместване наляво
+
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+TURN(ЗАВЪРТАНЕ) за да завърташ камерата.
Напред - завъртане нагоре
Назад - завъртане надолу
Надясно - завъртане надясно
Наляво - завъртане наляво
+
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+ROLL(ТЪРКАЛЯНЕ) за да накланяш камерата.
Надясно - накланяне надясно
Наляво - накланяне наляво
+
Използвай STUDY(РАЗУЧИ)+PLAN(ПЛАН) за да се разгледаш обекта от различни страни.
Напред - движение на камерата напред
Назад - движение на камерата назад
Надясно, наляво - камерата ще се движи около точка в центъра на сцената.
+
Използвай STUDY(РАЗУЧИ)+TURN(ЗАВЪРТАНЕ) за да проучиш обекта от всички страни.
Напред, назад, наляво, надясно - камерата ще се движи около точка в центъра на сцената. .
+
Използвай STUDY(РАЗУЧИ)+ROLL(ТЪРКАЛЯНЕ) за да накланяш камерата.
Надясно - накланяне надясно
Наляво - накланяне наляво
Като натиснеш бутончето GOTO (ОТИДИ КЪМ) ще можеш да посочиш място в модела, къв което да се придвижиш директно.
АКО СЕ ЗАГУБИШ ИЗ МОДЕЛА, МОЖЕШ ИЗПОЛЗВАШ И ТЕЗИ ТРИ БУТОНА!
Като натеснеш бутона RESTORE (ВЪЗСТАНОВИ) за да се върнеш автоматично към началния поглед от активната камера.
Чрез бутона FIT (ЗАПЪЛНИ) в прозореца на Cortona VRML Client ще видите целия модел.
Използвай ALIGN (ИЗРАВНИ) за да направите камерата отново хоризонтална на основата на модела.