Открий съкровището

Как да разглеждаш виртуални модели

Начало / Попитай откривателя / Как да разглеждаш виртуални модели

Как да заредим Cortona VRML

За да се зареди компютърния модел ще се наложи в компютъра ти да се инсталира една добавка към твоя браузер. Можеш да изтеглиш Cortona VRML от тук

Как да се разхождаме в обекта

С Cortona VRML можеш да се разхождаш и разглеждаш компютърните модели. Чрез бутоните в дясно можеш да определиш начините за движение при изследването на този нереален свят, а ако натиснеш бутонче на долната рамка, ще изпълниш конкретно движение и ще промени мястото си в него.

ПРЕДВАРИТЕЛНО ВЪВЕДЕНИ ПОГЛЕДИ. В модела са разположени няколко невидими камери. Чрез двете бутончета можеш да ги превключваш и да наблюдаваш модела през тях. Някой от тях са неподвижни, а други ще те преведат през модела.

  •   Като натискаш тези бутончета ще включваш следващата камера или ще се връщаш на предишната.

Видове движение: Walk (РАЗХОДКА), Fly(ПОЛЕТ), и Study(ИЗСЛЕДВАНЕ)

Това са трите начина за движение в света на компютърния модел. Като избереш някой от тях ще можеш да определиш и допълнителен режим на придвижване чрез втори бутон по-долу. Комбинацията от двата бутона определят и възможостите ти за придвижване в модела и начина по който действат бутоните на мишката.

Избери някой от начините за движение и после изпълнявай следните стъпки:

  1. Паостави курсора някъде в прозореца при модела и натисни левия бутон на мишката.
  2. Движи мишката като наискаш постоянно левия бутон. Посоката на движение на мишката определя посоката на движение на камерата. Разстоянието на придвижване на мишката определя скоростта на движение в избраната посока.
  3. Пусни левия бутон и движението ще спре.


  +  
Използвай WALK(РАЗХОДКА)+PLAN(ПЛАН) за да ходиш по хоризонтална повърхност.

Движение напред - приближаваш се към обекта
Движение назад - отдалечаваш се от обекта
Завиваш надясно
Завиваш налява

Бележка: В този режим имаш още две възможности: При движение с мишката напред и назад ако същевременно си натиснал клавиша за ИНТЕРВАЛ ще завъртиш погледа си нагоре или надолу.
При движение на мишката наляво и надясно, ако същевременно държиш натиснат клавиша ALT ще се движиш странично наляво и надясно.


 + 
Използвай WALK(РАЗХОДКА)+PAN(ПРЕМЕСТВАНЕ) за да се движиш наляво и надясно в хоризонтална равнина.

Напред - приближаване
Назад - отдалечаване
Преместваш се на дясно
Преместваш се на ляво


 + 
Използвай WALK(РАЗХОДКА)+TURN(ЗАВЪРТАНЕ) за да завърташ камерата.

Напред - завъртане нагоре
Назад - завъртане надолу
Надясно - завъртане надясно
Наляво - завъртане наляво


 +
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+PLAN(ПЛАН) за да се движиш по направление на остта на камерата.

Напред - движение по направлението на погледа
Назад - отдръпване назад по направлението на погледа
Надясно - завъртане надясно
Наляво - завъртане наляво



 + 
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+PAN (ПРЕМЕСТВАНЕ) за да се движиш нагоре, надолу, наляво и надясно по вертикална равнина.

Напред - преместване нагоре
Назад - преместване надолу
Надясно - преместване надясно
Наляво - преместване наляво



 + 
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+TURN(ЗАВЪРТАНЕ) за да завърташ камерата.

Напред - завъртане нагоре
Назад - завъртане надолу
Надясно - завъртане надясно
Наляво - завъртане наляво


 + 
Използвай FLY(ЛЕТЕНЕ)+ROLL(ТЪРКАЛЯНЕ) за да накланяш камерата.

Надясно - накланяне надясно
Наляво - накланяне наляво

 + 
Използвай STUDY(РАЗУЧИ)+PLAN(ПЛАН) за да се разгледаш обекта от различни страни.

Напред - движение на камерата напред
Назад - движение на камерата назад
Надясно, наляво - камерата ще се движи около точка в центъра на сцената.


 + 
Използвай STUDY(РАЗУЧИ)+TURN(ЗАВЪРТАНЕ) за да проучиш обекта от всички страни.

Напред, назад, наляво, надясно - камерата ще се движи около точка в центъра на сцената. .



 + 
Използвай STUDY(РАЗУЧИ)+ROLL(ТЪРКАЛЯНЕ) за да накланяш камерата.

Надясно - накланяне надясно
Наляво - накланяне наляво



Като натиснеш бутончето GOTO (ОТИДИ КЪМ) ще можеш да посочиш място в модела, къв което да се придвижиш директно.

АКО СЕ ЗАГУБИШ ИЗ МОДЕЛА, МОЖЕШ ИЗПОЛЗВАШ И ТЕЗИ ТРИ БУТОНА!

 
Като натеснеш бутона RESTORE (ВЪЗСТАНОВИ) за да се върнеш автоматично към началния поглед от активната камера.

 
Чрез бутона FIT (ЗАПЪЛНИ) в прозореца на Cortona VRML Client ще видите целия модел.  

 
Използвай ALIGN (ИЗРАВНИ) за да направите камерата отново хоризонтална на основата на модела.  


© Асоциация за културен туризъм. Всички права запазени.
Проектът е финансиран от
Британски съвет България




Warning: include(counter.html): failed to open stream: No such file or directory in /home/otkrivam/public_html/index.php on line 313

Warning: include(): Failed opening 'counter.html' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/otkrivam/public_html/index.php on line 313